Archive for the ‘ Mood ’ Category

Friday Friday

Before I go into my most intellectual antics I would like to say – CONGRATULATIONS to my son’s Senior League All Star Team!  They are currently battling it out for a spot in the Little League WORLD SERIES in Maine.  Yes folks I am a very proud momma (sorry I still get a lil teary eyed) …. GO LEMON GROVE!!!  They are currently REPRESENTING all of Southern California in the tournaments.

If you would like to follow how they are doing you can visit our website at http://www.go-lgll.com.  Send all your good goo-goo’s!!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Now onto to the Friday stoooof ..

I have a few of my favorite things in this little world of mine and I came across this little fun fact.

 

A female oyster produces 100 million young in her lifetime, the typical hen lays 19 dozen eggs a year, and it is possible for one female cat to be responsible for the birth of 20,736 kittens in four years.

First my mind wondered (well duh) then I laughed and out of no where, I got a little hungry (for those of you who understand my humor or just me – OH YEAH BABY HAHA).  And for those who don’t quit do – 3 words to help educate you about lil ol me …. Oyster Hen and most important Kitty.

Grrrrrrrrrr

 

Have a wonderful Weekend!

And the Award goes to . . . . .

Drumroll Please (drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) J Estrada, A Estrada and A Estrada Jr.!  Oh yea peeps 3 cousins by which they all are born on the exact same day one year apart received an award today.  Conspiracy you say?  Hmmmmm

Isnt he handsome :gush:

As we (Estrada Clan) entered the auditorium we turned to each other asking “wait is “J” getting an award? “A” to?  And “A Jr.”?  Hmmmmmm”.  Well it is Christmas time – OF COURSE our boys did a 180, they needed to insure every item they listed on their Christmas List will be waiting for them underneath the tree.  We all sat there (taking an entire row) and watched proudly and screamed their names as each were called.  People looked back at us (we always wear dark clothing and we all have dark hair) probably wondering who brought the lil mafia familia.  I laugh typing that but thats exactly how we looked.  My husband comes from a very big family so when we roll we roll deep.

Last night was a hectic one – today being the last day of school for two weeks, :sniff tear: sorry I still get very emotional when I think of their “break” from school.  Lord help me.  Sorry back to my point, our 14 yr old had a fiesta in his Spanish class and it was Potluck style so we opted for the easiest thing – sweet bread aka pan de dulce.  Also, this year I wanted to send a treat to my kids teachers.  The older ones got to pick one teacher each (highschool) and my youngest has two teachers so he automatically gets a gift for both.  I must say I do like my handy dandy gift choices – coffee thingies that keep the coffee hot with their favorite teams on them – 2 Chargers, 1 Steelers and a Purple one (no team).

And after a night filled with wrapping, cooking, cleaning, crying, drinking, laughing, massaging, laundry, baking, folding, mediating and finally kissing the kids good night it was time for me to admire my only card on my tree.

Its the simple things that make my day/night.  Have a wonderful weekend!

June – Year 1

For all my devoted readers (all two of you) you may all know that June 2010 was a very rough month for me.  I lost a wonderful person that, without a doubt, made each day of my life full of love – my mom.  It was a very difficult time in my life and it really opened my eyes to many things.  I have truly appreciated truth, a true friend, love, alcohol, smiles, kisses, new friends and committment (perhaps not in that order).  I have also discovered people can big assholes.  I mean BIG ASSHOLES.

I know my mom is very proud of the woman/mom/wife/friend/sister/daughter I have turned out to be.  She raised me to believe that no matter how the public/church/”friends”/family view me as a person or my beliefs, that I am ME and to never change.  To love with my whole entire heart and soul and getting hurt just meant growing up.  I know my mom is with me every day, every day I feel her.  I love you mom.

With that being said, to all you BIG assholes guess what?  I’m still standing.  And I’m not afraid of any of you.  No matter how much you want to hate me or the life I lead – you might as well close your eyes and walk away.  Just because I dont do what YOU want me to do – or feel/pray/eat/shit/sleep/drink the way YOU want – oh effin well.

Have you forgotten?  I’m my mother’s child.

“Who are you to judge the life I live?
I know I’m not perfect
-and I don’t live to be-
but before you start pointing fingers…
make sure you hands are clean!”
— Bob Marley

Appreciation for you my friend

As a woman you experience periods in your life when you feel loved, wanted, needed and appreciated.  Well today is NOT that day for me.  In fact it hasn’t been my whole dang week. 

 

My boss said something to me yesterday that got me completely exhausted.  He said “With my wife being home from surgery and I’m left with the kids, household stuff, cooking cleaning, driving, sports and work I’m drained.  Josie, how do you do it?  You do this every day.  You get the kids going you come to work then your off to your home to cook, drive, sports, wash, clean.  When the hell do you have time to shit?”  I stared at him and I immediately wanted to cry and oddly enough I actually had to think about when the last time I actually shit – no need to panic with all the thinking about when I actually did made me have to do it. 

 

I honestly feel Mother’s Day or any day that a parent is recognized (Birthday, Anniversary’s or even Happy Hour) should be an every day event.  Sometimes we lose sight of appreciation for the people that wake up to care for us every day. 

 

I had an amazing mom.  Her every breath was for her children and grandchildren.  I unfortunately lost her almost one year ago June 25th and I have to tell you, if I could have just 5 seconds to give her a HUGE hug I would trade one of my children HAHA okay maybe not one of my children but you know what I mean. 

 

Take a moment and appreciate someone today.  For me I will say thank you to the bank teller that will cash my check and hand me my cash.  For if it wasn’t for that person’s pressing of key on that handy little computer I would have to wait in line for the ATM. 

 

Happy Hump Day!

May 10th 1997

Happy Birthday to My handsome (step) SON!  You are 14 today and I’m thankful to have you in my life.  I love you so much!

Winey Monday

There should be a law for all the Mothers who celebrated Mothers Day (the way I do) they should automatically get the Monday that follows OFF…..ugh damn wine

Yesterday my loving husband made breakfast and cleaned up the kitchen after (oh yeah he got a huge star for the day) while my little spawns straightened up the house as I folded laundry . . . ugh Damn Wine

It was a little tough for me to be around most people so I sent my hubby and 9 yr old off to Seaworld to celebrate Mothers Day with my mother n law.  My daughter stayed with me and we rented movies and I drank – ALOT …ugh damn wine

I dont remember much after 5pm but as I scrolled through my phone this morning at began to read all my sent text messages – the memories came streaming back….ugh DAMN wine

Some were good some were bad and some were just ummm lets just say I was feeling a little bit proud of some certain pictures and if I were to ever run for office there would be a scandal!  …… ugh DAMN WINE :note to self send apology text(s):

Over all Mothers Day turned out great but today I despise wine . . well until I feel better HA!

6 Minute Rule

In honor of Cinco De Mayo (insert aye aye aye!-here) I now present the 6 min rule (6?     5?   you say tomato I say apple)

This morning as I drove my boys to school we had one our in depth conversations.  You know the ones where we all sit and deal with life and all its complexities (geez is that even a word??). 

“Mom, its 7:28 your going to be late”

“Nah, I have till 7:36 then I’m officially late.”

“Oh thats like us, the bell rings and we have 5 or 6 minutes to get to class and in our seat.”

Hmmmmm and my mind began to ponder.  We are all preordained into a 6 minute cushion.  I thought back to my school days and yes, yes I remember we got an extra 5 to 6 minutes to get to our seat once the bell rang.  Or even to our line, remember elementary school we all had to line up on the black top once the bell rang?  Everyone knew we had 6 minutes to make it to the line before walking in. 

It doesnt just stop there, we then as adults get into other cushions.  We all know about the 10 day “grace period” for certain bills.  Or how about the 3 second rule?  Or even the 20 min wait to go swimming after eating, I mean is that even true?  I’m afraid to do otherwise and prove the theory right HA!  Can you imagine the news headline will say “Dumb Ass Woman drowns for not following the 20 min rule BEFORE swimming after eating”.  Maybe the 20 min rule isnt quite the same thing but you know what I mean. 

Cushions, who knew?